SKUTECZNE POZYCJONOWANIE STRON
ZWIĘKSZ WIDOCZNOŚĆ TWOJEJ FIRMY W INTERNECIE

Pozycjonowanie dla firm – jakie przynosi korzyści?

Jeszcze kilka lat temu mało które przedsiębiorstwo skupiało się na pozycjonowaniu własnej domeny internetowej. Od pewnego czasu SEO jest jednak jedną z głównych dróg osiągnięcia sukcesu w biznesie – nie tylko tym, prowadzonym głównie przez Internet. Jakie korzyści przynosi pozycjonowanie dla firm? Czy warto zainwestować w działania związane z SEO? Odpowiadamy!

Pojęcie SEO stało się ostatnimi czasy bardzo na czasie. Wiele firm bazuje na działaniach pozycjonerów i chwali się efektami SEO w sieci. Zanim opiszemy Ci korzyści wynikające z niego, postaramy się wytłumaczyć Ci na czym dokładnie polega pozycjonowanie danej domeny internetowej.

Czym jest SEO?

SEO oznacza z angielskiego Search Engine Optimization, czyli (w wolnym tłumaczeniu) optymalizacja pod silnik wyszukiwarki. W języku polskim określamy SEO właśnie jako pozycjonowanie strony internetowej. Jest to proces, który zmierza do osiągnięcia jak najwyższej pozycji domeny w wyszukiwarkach internetowych. Domyślnie, pozycjonowanie ma sprawić, że Twoja strona pojawi się na pierwszej stronie po wpisaniu określonego przez użytkownika (i Ciebie) hasła.

Proces ten jest elementem działań marketingowych w Internecie. Oparty jest zarówno na algorytmach, jak i działaniach ukierunkowanych na danego odbiorcę. Ze względu na ciągły rozwój technologii i konkurencyjnych przedsiębiorstw, SEO to proces nieustanny, który nie ma ostatecznego „finału”. Cały czas musisz dbać o wypracowaną pozycję i uaktualniać obowiązującą strategię.

Działania SEO wiążą się z wymiernymi korzyściami dla właściciela domeny. Ta jest dużo bardziej widoczna w sieci, a dzięki temu znacząco zwiększa się ruch na stronie. Jakie jeszcze korzyści przynosi pozycjonowanie dla firm?

Dlaczego powinieneś zainwestować w pozycjonowanie?

Korzyści z pozycjonowania danej domeny internetowej są naprawdę ogromne. Aby jednak nie być gołosłownym, pokażemy Ci konkretne przykłady opłacalności działań SEO – co ważne, nie tylko dla takich stron jak sklepy internetowe. Oto, na jakie benefity możesz liczyć po inwestycji w pozycjonowanie.

  1. Zwiększony ruch na stronie internetowej – pierwsza, bardzo wymierna zaleta. Jeżeli prowadzisz bloga czy portal internetowy, na podstawie takiego parametru jesteś w stanie sprzedać więcej reklam i tekstów sponsorowanych
  2. Rosnąca rozpoznawalność marki – bazując na działaniach SEO, trafiasz do świadomości użytkownika. Nie musi on skorzystać z usług Twojej firmy w danym momencie. Zwiększona rozpoznawalność marki sprawi jednak, że w odpowiedniej chwili skontaktuje się on z Tobą.
  3. Zwyżkująca sprzedaż produktów i usług – to oczywista korzyść z pozycjonowania. Jeżeli jesteś na pierwszej stronie w wyszukiwarce, to trafisz do większej liczby Klientów. Ci mogą bezpośrednio kupić produkty np. w Twoim sklepie internetowym, ale też skontaktować się z Tobą, korzystając z domeny jako forma wizytówki. Możliwości jest naprawdę wiele.
  4. Trafianie do odpowiedniej grupy docelowej – działania SEO można ukierunkować tak, że tylko osoby o określonym wieku czy zainteresowaniach będą szukały Twoich usług. To zwiększy szanse na zysk.

Jak widzisz, masz wiele możliwości skorzystania z dobrodziejstwa jakim jest pozycjonowanie. Korzyści są niezwykle wymierne. Możesz je wykorzystać na każdym polu prowadzonej działalności. Pamiętaj, że konkurencja zwykle nie śpi. Oznacza to, że brak Twoich działań odbije się na obrotach podwójnie. Twoja domena (przez brak działań SEO), zacznie spadać w wyszukiwanych, a firma nie będzie miała nowych klientów.

Jak długo trzeba pracować przy SEO?

Nie można określić dokładnego czasu pracy nad SEO. Możemy podzielić go jednak na pewne etapy. Na początku należy określić pożądane efekty działań, procesy, które należy wykonać i kroki, które przygotują domenę do podniesienia rangi w wyszukiwarce. Niektóre domeny potrzebują bardziej technicznych rozwiązań, inne wymagają rozbudowanego ling buildingu (o tym procesie napiszemy w innym tekście szerzej), a jeszcze inne muszą skupić się na słowach kluczowych.

Po rozpoznaniu problemu i opracowaniu planu działań, czas przystąpić do pracy. Czas trwania tego etapu zależy od określonej frazy, grupy docelowej i wielu innych czynników. Ostatecznie powinien zakończyć się, gdy Twoja strona wyląduje na pierwszej stronie w zakładkach wyszukiwarki.

Ostatnia część pozycjonowania nigdy się natomiast nie kończy. Polega na ustabilizowaniu ruchu w domenie i utrzymanie wypracowanego wcześniej miejsca w wyszukiwarce. Działania te powinny być prowadzone cały czas, aby dalej zwiększać ruch i trzymać pozycję. Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie to długofalowa inwestycja, która zawsze się opłaca.

A komu powierzyć działania związane z SEO? Postaw na sprawdzoną firmę, z doświadczeniem w branży. Nasza praca pomoże Ci wypozycjonować swoją domenę i poszerzyć możliwości dotarcia do klientów. Nie zwlekaj – skontaktuj się z nami już dziś, by rozpocząć pracę nad pozycjonowaniem firmowej domeny. To z pewnością Ci się opłaci!