SKUTECZNE POZYCJONOWANIE STRON
ZWIĘKSZ WIDOCZNOŚĆ TWOJEJ FIRMY W INTERNECIE

Czym są słowa kluczowe? W jaki sposób ich używać?

SEO wpływa na umiejscowienie domeny w wyszukiwarkach internetowych. Działania zmierzające do optymalizacji polegają na połączeniu funkcji algorytmów, które analizują odpowiednie słowa. To właśnie tzw. keywords, czyli słowa kluczowe wpływają na jakość Twoich tekstów pod względem pozycjonowania. Czym są te tajemnicze słowa, jak je określić i kiedy stosować?

Słowa kluczowe to dość popularne pojęcie, którym posługuje się wielu marketingowców. Ci posługują się fachowym słownictwem, żeby pokazać Ci profesjonalizm działania. Nie zawsze pod tym kryje się jednak wiedza. My dokładnie wytłumaczymy czym są keywordsy, byś zrozumiał, dlaczego mają tak istotny wpływ na naszą pracę i kiedy powinieneś ich używać.

Czym są słowa kluczowe?

Keywords, znane w Polsce pod nazwą słowa kluczowe, frazy kluczowe lub – rzadziej spotykane – hasła kluczowe mają niebagatelny wpływ na odbiór tekstu przez algorytmy wyszukiwarki. Zgodnie z nazwą, słowa te definiują tekst, pozwalają odnaleźć go w gąszczu Internetu i znacznie wpływają na działania pozycjonerów. Ze słowami kluczowymi masz do czynienia praktycznie codziennie. Jak to możliwe? Wystarczy, że wpiszesz daną frazę w wyszukiwarka, a ta na podstawie właśnie „słowa kluczowego” wyszukuje wyniki.

Jeżeli np. szukasz motocykla, to Twoim słowem kluczowym może być po prostu „motocykl”. Istnieją jednak bardziej rozbudowane frazy, dzięki którym dokładniej określisz cel wyszukiwania. Z tego względu możesz wpisać „motocykl 125”, „motocykl honda”, „motocykl turystyczny” i ta fraza określi wyszukiwarce co masz na myśli.

Jak to się dzieje? Teksty pod SEO mają określoną przez naszych specjalistów liczbę słów kluczowych w zawartości. Algorytm wiąże więc wyszukiwanie z danym tekstem. Jeżeli w tekście słowo „motocykl” znajdzie się w odpowiednich miejscach i w określonej liczbie – ten pojawi się po wyszukaniu go np. w Google.

Jakie słowa kluczowe możemy wyróżnić?

Fachowo wyróżnia się kilka rodzajów słów kluczowych. Zastosowanie każdego z nich ma inny skutek i cele.

Słowa brandowe/markowe – to słowa kluczowe, które określają dany brand. Szczególnie ważne, gdy sprzedawca oferuje produkty dużych marek. W ten sposób po wpisaniu charakterystycznej nazwy (Wiessmann, Nike, Toyota itp.), wyświetlają się wyniki stron, które opisują produkt lub daną markę, albo po prostu oferują jej usługi i rzeczy.

Słowa branżowe – to specjalistyczne słowa, które odnoszą się do danej dziedziny. Jeżeli prowadzisz dość niszową działalność, będzie Ci łatwiej wypozycjonować się pod daną frazę. W niektórych przypadkach słowem kluczowym w branży może być np. „hydraulika”, a w innych „beton klasy B-29”.

Słowa ogólne – tutaj frazy odnoszą się do bardzo ogólnych i nieprecyzyjnych kwestii. Taką frazą mogą być np. „ubrania zimowe” albo „jesienne wyprzedaże”. Pozycjonowanie pod takie słowa jest czasochłonne, bo liczba wyszukań na dany temat jest najczęściej bardzo duża.

Long tail – bardziej doprecyzowana wersja słów ogólnych. Jeżeli wpiszesz „ubrania zimowe”, to możesz nie otrzymać pożądanych wyników. Inaczej, jeżeli wpiszesz „granatowe ubrania zimowe rozmiaru M”. Wtedy precyzujesz swój cel wyszukiwania, a pojawiające się teksty będą się do tego odnosić.

Jak określać i kiedy stosować słowa kluczowe?

Słowa kluczowe powinieneś określić wraz ze specjalistą z naszej firmy. Po pierwsze, powinny konkretnie definiować cel Twojej pracy przy SEO. Jeżeli posiadasz firmę budowlaną, skup się na pojęciach, które Twoja firma oferuje. Pozycjonowanie pod frazę „dobra firma” nie będzie skuteczne. Drugą kwestią, jaką musisz mieć na uwadze jest trend internetowy. Posługując się analogią do budowy, możesz skorzystać z darmowego narzędzia jakim jest Google Trends, które wskaże Ci najbardziej poszukiwane słowa z danej branży. Wśród nich mogą być np. firma budowlana tania, szybka i skuteczna firma budowlana, nowoczesna firma budowlana itp.

Samo stosowanie słów kluczowych oparte jest natomiast na strategii SEO. Pod nie przygotowywana i przebudowywana jest cała strona internetowa. Frazy powinny znajdować się w głównych miejscach w tekstach tj. tytułach, nagłówkach, pierwszych akapitach czy zajawkach. To te części wyszukiwarka analizuje i dzięki nim wskazuje tekst jako warty śledzenia po wpisaniu danej frazy. Poza tym słowa kluczowe powinny być też umieszczone w treści tekstów (np. na blogu), ale też w niewidocznych meta danych (w tym pomogą Ci również nasi specjaliści).

Słowa mają znaczenie!

Jak widzisz, słowa kluczowe mają ogromne znacznie dla procesu SEO. Są wskazówką i drogą dla wyszukiwarki, która na ich podstawie łączy użytkowników z wynikami i stronami internetowymi. Dla użytkownika to wskazówka, w jaką domenę ma kliknąć, a jaką omijać szerokim łukiem, a dla Ciebie szansa na wbicie się w gust i potrzeby potencjalnego klienta.

Pamiętaj, że pracując z nami otrzymasz pełen zakres usług doradczych, przygotowanie pod SEO pod względem słów kluczowych, ciągłą pracę nad optymalizacją strony internetowej na opartych słowach i wszelkie, niezbędne działania, które pomogą Ci wypromować własną domenę. Zachęcamy do kontaktu!