SKUTECZNE POZYCJONOWANIE STRON
ZWIĘKSZ WIDOCZNOŚĆ TWOJEJ FIRMY W INTERNECIE

Link building – co kryje się pod tym tajemniczym pojęciem?

SEO związane jest z wieloma tajemniczymi pojęciami, które nieobeznanym użytkownikom Internetu mogą niewiele mówić. Wśród nich jest link building. Co oznacza ten proces, jakie zadania się pod nim kryją, kiedy należy go stosować i jakie przynosi korzyści? W tym tekście postaramy wyjaśnić Ci wszystkie wątpliwości!

Zanim wytłumaczymy Ci czym jest link building, zobacz, jak wyszukiwarka ocenia wartość danej domeny, która znacznie wpływa na pozycjonowanie!

Co wpływa na wartość merytoryczną strony?

Notebook with Tolls and Notes about SEO,concept

Okazuje się, że nie tylko techniczne aspekty są ważne przy pozycjonowaniu. Wyszukiwarka zwraca też uwagę na zawartość merytoryczną strony. Najprościej mówiąc – im lepsza treść, tym wyżej jest on w wynikach systemu. Tylko w jaki sposób automatyczny, zaprogramowany mechanizm może analizować zawartość strony pod kątem merytoryczności?

Po pierwsze, dla SEO ważna jest liczba wejść na daną stronę. To samonakręcający się element, bo pracując nad SEO zwiększasz liczbę unikalnych użytkowników. W ten sposób dajesz wyszukiwarce jasny sygnał, że Twoje treści są warte odwiedzenia. To jednak nie wszystko. Dla wyszukiwarki ważne jest to, że ktoś Cię cytuje. Jeżeli inne portale „podbierają” od Ciebie wiadomość, powołując się na źródło – wpływa to korzystnie na pozycjonowanie.

Jedną z kwestii, które wpływają na wartości merytoryczne strony, ocenianą przez takie wyszukiwarki jak Google jest też liczba linków do Twojej strony na zewnętrznych domenach. Jeżeli strona zamieszcza źródło, a przy tym wrzuca hiperłącze, to dla wyszukiwarki jesteś dużo bardziej wiarygodny.

Czym jest więc link building?

Pod tym tajemniczym pojęciem kryje się linkowanie. To proces, który polega na pozyskaniu sporej liczby linków na daną domenę (np. w serwisach partnerskich lub zewnętrznych) oraz ułożenia linków na własnej domenie. Im więcej takich „realnych” linków pozyskasz, tym lepiej Twoja domena będzie wyglądała w oczach algorytmów wyszukiwarki.

Linkowanie ma różne typy. Wewnętrzne oznacza umieszczanie linków wewnątrz danej domeny (między podstronami). W ten sposób zyskujesz też na czasie przebywania na stronie, bo użytkownik wygodnie może w całości ją przeklikać. O zewnętrznym linkowaniu wspomnieliśmy natomiast wyżej.

Istnieją też naturalne i nienaturalne formy pozyskiwania linków. Naturalne formy są wtedy, gdy właściciel zewnętrznej domeny samemu zdecyduje się na podlinkowanie Twojej strony – ze względu na jej zawartość. Nienaturalne działanie polega na znajdowaniu miejsc pod linkowanie na zewnętrznych serwisach (np. poprzez ich zakup, wstawianie w komentarzach, na forach internetowych etc.). Działanie tu musi być bardzo przemyślane, bo spamowanie nie wpływa korzystnie na wartość domeny.

Ostatnie linki dzielą się na dofollow i nofollow. To techniczne pojęcia. Pierwsze przekazują tzw. PageRank i są indeksowane w wyszukiwarce. Linki nofollow nie mają wpływu na indeksowanie, a co za tym idzie – są dużo mniej wartościowe przy pozycjonowaniu.

Kiedy warto stosować link building?

Linkowanie jest jednym z najważniejszych procesów w SEO. Wyszukiwarki (szczególnie Google) mocno zwracają uwagę na wartości linkowania i zawyżają wyniki domen, które mają tu duże osiągnięcia. Z tego względu linkowanie powinno się przeprowadzać systematycznie, zgodnie z wypracowaną strategią pozycjonowania.

Jeżeli jednak Twoje treści są już uznane w Internecie, to będzie Ci łatwiej o pozyskiwanie linków. Po prostu inne serwisy będą cytować Twoją treść i dzięki temu naturalny sposób link buildingu będzie szedł szybciej. Nie zmienia to jednak faktu, że profesjonalne agencje SEO takie jak nasza, będą starały się cały czas umiejętnie (bez spamowania) pozyskiwać kolejne linki, bazując na Twoich ciekawych treściach i naszym doświadczeniu. Pamiętaj, że najważniejszy jest naturalny proces pozyskiwania linków i to na nim będziemy bazować.

Jakie korzyści przynosi linkowanie?

Link building ma wiele korzyści. Choć nie wpływa on już tak bardzo na ruch organiczny, to jednak napędza kolejne odsłony i zachęca kolejnych internautów do odwiedzenia Twojej witryny. Taki sposób jest ważny nie tylko dla mediów i portali, które chcą być cytowane. Jeżeli fachowo prowadzisz stronę swojej firmy, to możesz spodziewać się cytowania w roli eksperta.

Główną zaletą linkowania jest jednak pozytywny wpływ na SEO. Im więcej zweryfikowanych, wiarygodnych linków będzie miała Twoja strona (wewnętrzne linkowanie też jest cenione), tym lepiej dla Ciebie! W ten sposób domena, którą posiadasz będzie wyżej w rankingach i najpewniej znajdzie się na pierwszej stronie w wyszukiwarce.

Pamiętaj, żeby linkowanie powierzyć wyłącznie specjalistom. W naszej firmie dostaniesz pełną strategię działania, w każdej chwili będziesz mógł sprawdzić, jak idą prace i w jaki sposób wpływają na Twoją stronę internetową. Działamy w oparciu o najnowocześniejszą technologię, sprawdzone i współczesne wzorce oraz naszą wiedzę i doświadczenie, które wypracowaliśmy przez lata współpracy z największymi markami na świecie.