SKUTECZNE POZYCJONOWANIE STRON
ZWIĘKSZ WIDOCZNOŚĆ TWOJEJ FIRMY W INTERNECIE

W jaki sposób powinien być przeprowadzony audyt SEO?

Diagnoza jest najważniejszą częścią leczenia danego schorzenia. To ona prowadzi do opracowania skutecznego planu działania i ostatecznego rozwiązania problemu. Podobnie jest z SEO. Aby skutecznie pozycjonować Twoją domenę, trzeba najpierw określić, jakie elementy trzeba poprawić i nad czym pracować. Do takich wniosków doprowadzi nas audyt SEO. Czym dokładnie jest ten proces, jak go przeprowadzamy i ile czasu zajmuje?

Jeżeli orientowałeś się w kwestiach SEO, to pojęcie audytu najpewniej jest Ci znane. Najogólniej mówiąc, audyt SEO to działanie określające jakie działania należy podjąć, aby domena poprawiła swoje osiągnięcia w wyszukiwarce.

Czym dokładnie jest audyt SEO?

Dokładna definicja audytu SEO jest bardziej złożona. To zbiór wielu czynności analitycznych i technicznych, które wskażą drogę działania na rzecz zwiększenia rankingu wyszukiwarki w Google. Audyt wskaże, jakie działania techniczne należy obrać, aby wyszukiwanie domeny pod konkretną frazę było bardziej dostępne i szybsze. Co więcej, pomoże też w obraniu strategii SEO.

Choć w Internecie są dostępne narzędzia do przeprowadzenia szybkiego audytu SEO, możesz je traktować raczej jako formę wskazówki albo ciekawostki. Nie jest w stanie wykazać wszystkich błędów, uchybień i braków. Dokładny audyt krok po kroku przeanalizuje wartości strony pod względem technicznym.

Jaki jest konkretny cel takiego audytu? Przede wszystkim optymalizacja kodu strony internetowej oraz samej jej treści w taki sposób, aby algorytmy wyszukiwarki lepiej odnajdywały jej pozycjonerskie zalety. Audyty powinny być przygotowane w formie pliku elektronicznego, który w zrozumiały (ale też rzeczowy i fachowy) sposób wskażą błędy zarówno webmasterom, jak i właścicielowi danej domeny internetowej. Audyt pozwoli wyeliminować wszystkie niedociągnięcia w kodzie, usunąć błędy techniczne, ale też… zaoszczędzić! Dlaczego? Raport wskaże Ci, jak duże koszty na reklamę powinieneś ponieść, aby wesprzeć domenę. Może się okazać, że aktualne wydatki są za wysokie.

Ile trwa przeprowadzenie audytu SEO?

Zanim określimy, jak długo zajmuje nam przygotowanie audytu, wspomnijmy o darmowych narzędziach w Internecie, które służą do jego „przeprowadzenia”. Jak napisaliśmy już wyżej, możesz traktować je najwyżej jako ciekawostkę i sugestię. Raporty te często nie mają za dużo wspólnego z prawdą albo bardzo naginają rzeczywistość. Po co? Na przykład, aby Cię przestraszyć. W zrobionym w kilka minut audycie znajdziesz tak dużo błędów, że zdecydujesz się wydać wszystkie środki, aby je wyeliminować. To błąd, który może działać na niekorzyść Twojej strony!

Choć audyt można przeprowadzić samemu (np. na podstawie poradników), to radzimy zostawić wszystko specjalistom i doświadczonym seowcom. Nasi pracownicy przeprowadzili w swojej karierze zawodowej wiele audytów, potrafią skutecznie interpretować fakty i precyzyjnie określą Ci zadania, które należy przeprowadzić do optymalizacji Twojej strony. A ile taki audyt może trwać?

Wszystko zależy od rozbudowania strony i jej kodu. Profesjonalne przygotowanie audytu to od 20 godzin w górę. Niektóre strony jesteśmy w stanie przeanalizować w czasie 40 godzin, inne nawet 60. Kompleksowa usługa wymaga czasu i dogłębnej analizy.

Jak przeprowadzamy audyt SEO?

Do przeprowadzenia naszego działania na Twojej stronie przygotowujemy się, poprzez podpięcie specjalnych programów takich jak m.in. Google Search Console. W następnym kroku przygotowujemy zbiór danych z Twojej strony. Zajmujemy się każdym jej obszarem. Zaczynamy od spraw typowo technicznych. Wśród nich jest między innymi indeksowanie strony (współpraca z botem Google), kontrolujemy meta dane i tytuły (coś, czego gołym okiem nie jesteś w stanie dostrzec, patrząc wyłącznie na swoją domenę), budowę adresu URL, duplikaty treści, tagi, kanibalizację, wydajność i wiele więcej czynników, wpływających na jakość domeny w wyszukiwarce.

Analiza krok po kroku, wszystkich punktów jest pracochłonna i czasochłonna, ale daje wymierne efekty. Na koniec wszystko zamykamy w specjalnym raporcie, który udostępniamy zarówno Tobie, jak i programistom działającym przy SEO. Razem będziemy optymalizować stronę w kolejnych krokach, aby przygotować ją do podboju Internetu.

Czy raport się opłaca?

Wielu posiadaczy domen internetowych dość sceptycznie podchodzi do kwestii audytu. Często przedsiębiorcy uważają, że to stracone pieniądze, a działania SEO można rozpocząć bez kontroli. To jednak błędne myślenie. Tworzenie SEO na wyczucie może prowadzić do zgubnych wyników, wpływających na obniżenie wartości strony. Musisz mieć na uwadze, że niektórych działań nie wolno duplikować!

Zdecydowanie opłaca się zainwestować w raport i audyt SEO. W ten sposób samemu dowiesz się, jak technicznie wygląda Twoja domena i zrozumiesz sens działań pozycjonerskich. Co więcej, będzie Ci dużo łatwiej kontrolować późniejsze poczynania webmasterów i seowców w czasie ich pracy, a Ty samemu zmienisz treść pod kątem pozycjonowania. Zapraszamy do współpracy przy przeprowadzeniu profesjonalnych audytów SEO!